Kiekvienas žaidimas apie Mafiją yra šiek tiek panašus, ir šiek tiek skirtingas. Kuo panašūs žaidimai apie Mafiją, ir kodėl jie galbūt atsirado?
Mafijos tinklas audrino vaizduotę
Sunku pasakyti, kada atsirado galingiausi mafijos tinklai, apjungiantys ir saugumą, ir tikruosius nusikaltėlius į vieną korumpuotą sistemą. Tikriausiai visi lengvai sietų šią temą su italų „Krikštatėviu“ ir ten garsėjančia mafija, taip pat su dabartiniais Pietų Amerikos mafijos tinklais. Tačiau, kad ir su kuo palyginsime mafiją žaidime, su mafija gyvenime, pasakyti, kada tiksliai atsirado mafijos tinklai, sunku. Kažkas sakys, kad čia italai pradėjo, kiti sakys, kad mafija visada, tik mažiau akivaizdi, egzistavo, ir jos vaidmenį atliko tiek monarchai, tiek valdžia, tiek religiniai fanatikai. Tačiau pastaruoju metu, paminėję mafiją, mes lengvai iškart įsivaizduojame itališkus personažus. Tad kai kurios garsios į viešumą išlindusios mafijos istorijos įaudrino kūrėjų vaizduotę, dėl to ir pasipildė filmai, knygos ir netgi kompiuteriniai žaidimai ta tema. Juk mafijos siužetai be galo intriguojantys.
Troškimas daryti kažką nekasdieniško
Ta intriga ir kelia norą žaisti, apsimesti, kad ir tu dalyvauji kažkame nepaprasto. Mafija itin supriešina skirtingus polius: paprastą kasdienį mūsų gyvenimą, kur niekas nieko neįtaria, pinigų gauna tik sąžiningais būdais, jaučia suvaržymus; ir tas polis, kuris visada linkęs demonstruoti tik ledkalnio viršūnę, panašią į įprastą gyvenimą. Tačiau iš tiesų po juo slepiasi velniškos aferos, mezgasi intrigos. Didysis sumanymas yra visada tuos dalykus atlikti sėkmingai ir išlaikyti paslaptyje. Tai nėra gerai, tai nėra legalu, tačiau tai bent kažkiek vilioja kiekvieną. Kompiuteriniai žaidimai apie mafiją leidžia bent akimirkai pasijusti to kito pasaulio dalimi.
Kiekvienas gali būti super didvyriu
Jeigu lygintume kompiuterinius žaidimus, knygas bei filmus, galima būtų sakyti, kad filmai yra tingiausiems. Tiesiog žiūri, ir viskas atsitinka. Knyga verčia įsivaizduoti daugiau. Na o žaidimas pareikalauja mąstymo, strateginių sprendimų ir visiško įsitraukimo.
Ryškios personalijos
Kurti žaidimui mafijos tema yra labai palanki, mat čia lengva įterpti itin ryškias personalijas. Jos jau tampa prototipinėmis, tarkime, mafijos tėvas, kuris turi ir visą įtaką, ir įdomų charakterį, gali būti ir dosnus, ir šaltakraujiškai žiaurus. Taip pat policija, kuri visada rezga kažką su mafija. Arba seksualios moters personažai, kurie supa įprastus mafijos veikėjus. Visa tai sudaro įdomų, nekasdienišką ir vaizduotę audrinantį foną, idealiai tinkantį žaidimui, siekiant atsitraukti nuo įprastos veiklos ir rutinos.