Į mūsų sąmonę tiesiog įaugęs produktų ženklinimas atrodo visiškai normali ir natūrali kasdienybės dalis. Kiekvieną dieną matome vienaip ar kitaip skirtingose vietose paženklintus ir tebeženklinamus produktus. Taip pat ir reklamos – jų pilna aplink. Ką mums tai reikia, kaip mus veikia tokia aplinka, kur produktų ženklinimas visą laiką nukreiptas į mus?
Miestas kviečia kalbėtis
Jeigu pasitelktume semiotiką, sakytume, kad ženklas yra amžinai komunikuojantis dalykas. Jo dalis praneša apie visą save, o visas jis mums praneša apie prasmę, kurią slepia po savimi. Miestas visada yra pilnas daugiau visokių dalykų, negu tikimės. Tarkime, ženklų. Kai išeiname į miestą, turime tikslą kažką padaryti. Gal mums reikia nueiti iš vadinamojo taško „A“ į vadinamąjį tašką „B“, o gal reikia kažką kito pamatyti. Gal turime nusipirkti ką nors, o gal einame į susitikimą, gal į darbą, gal namo. Tačiau mes einame miesto erdve ir mums visada būna svarbu, kaip ta erdvė atrodo. Jeigu ji graži, jeigu joje veriasi nuostabios panoramos, tada mes iš karto jaučiamės puikiai. Mums čia gera, malonu, o kas po to? O po to imame atkreipti dėmesį į detales. Tarkime, nulūžęs suoliukas, gelstantys lapai… Tačiau tai natūralios detalės, o yra tokių, kurios pačios tiesiog provokuoja mus, kviečia tarsi kalbėtis, kviečia jas pamatyti, nori būti pamatytos ir išgirstos. Tai yra tokios detalės, kurios skirtos reklamai. Pagalvokite, kokia turi būti gerai apgalvota ženklų ir ženklinimo sistema reklamoje. Juk reklama ne tik konkuruoja su visa aplinka, bet ir su kitomis reklamomis. Reklama privalo išsiskirti, ženklai, kuriuos matome reklamoje, turi mus užkabinti, pritraukti mūsų dėmesį.
Visų pirma, tai turi būti kažkas, į ką negali nepažiūrėti. Kalba yra tas dalykas, kuris mus iškart paveikia, taigi mes skaitome, kas kur parašyta. O toliau yra specifinis produktų ženklinimas, tam tikri logotipai, kuriuos mes žinome, apie kuriuos mes vis galvojame. Atpažįstame lengvai, ir reklama ima skverbtis į mūsų smegenis.
Ar atpažinsi logotipą
Įdomu tai, kad kai kurie produktų ženklai jau yra mums taip įsiėdę į smegenis, kad sunku būtų iš ten ištraukti. Vargu, ar „Nike“ varnelė kokiame nors kitame kontekste galėtų kokių nors būdų reikšti kažką kito. Ar tai apskritai galėtų būti tik varnelė, net jeigu ją mes pakabintume danguje vietoje jauno mėnulio.