Neseniai Prancūzijoje buvo atlikta kvepalų pirkimo apklausa. Parfumerijos gimtinėje, kurioje kvepalai yra individualumo išraiška ir gyvenimo būdas, atliktos apklausos rezultatai nustebino ir kartais, net privertė nusišypsoti. Taigi, aromatų pasirinkimo tradicijų prancūziška versija.
Apklausoje dalyvavo du tūkstančiai įvairaus, socialinės padėties, pomėgių ir amžiaus moterų.
Asmeninis požiūris
Tyrimo metu išaiškėjo, kad kvepalai net 76 proc. respondenčių yra malonumas, tapatumo išraiška ir gyvenimo stilius. 60 proc. moterų, jaunesnių nei 35 metai, buvo įsitikinusios, kad kvepalai vyrams gali turėti magišką poveikį ir veikti kaip afrodiziakas, bei gundymo priemonė.
Lietuvoje vis dar formuojasi parfumerijos kultūra, nepaisant to, kad yra didelis kvapų ir aromatų pasirinkimas, bei apie juos dažnai ir daug kalbama (televizijos laidose, filmas “kvepalai vieno žudiko istorija”, kvepalai internete).
Kaina
Kaina nėra lemiamas veiksnys, tačiau, pripažinkime, itin aktualus. Internetinė apklausa apie vartotojų pirkimo įpročius Prancūzijoje pateikė staigmenų. Juk provancu garsėjanti Prancūzija turi ne tik milžinišką grožio industriją, įskaitant kvepalų gamintojus, tačiau ir stipriai šaknis įleidusią aromatų ir kvėpinimosi kultūrą. Visgi, didžioji dalis apklausoje dalyvavusių prancūzių perka kvepalus nebrangesnius nei 50 Eur. – du kartus per metus, t.y. šaltuoju ir šiltuoju sezonu, skirtingus kvepalus ( vasarą ir pavasarį ant lentynų atsiduria kvepalai Versace, o pradėjus gązdinti žiemos speigams šilumos ieškoma kvepalai Armani aromatuose). Dalis respondenčių nurodė perkančios keturis buteliukus per metus – skirtingus kiekvienam metų laikui, tarkim pirmenybė teikiama tokiems aromatams, kaip: kvepalai chloe, kvepalai.us, kvepalai sel.
Neverta nerimauti dėl išlaidų – ne kartą teko įsitikinti, kad kvepalai pigiau internete.
Aromato pasirinkimas
Net 94 proc. apklausoje dalyvavusių moterų teigia, kad kvepalus dažniausiai renkasi pagal kvapą ir asocijacijas, kurias jis sukelia, Tarkim, kvepalai si – laisvės ir nepriklausomybės troškimai, kvepalai chanel – fatališka, mėgstanti prabangą, moteris, ir t.t.
Trečdalis respondenčių pripažino, kad kvepalus renkasi tik prieš tai juos išbandžius iš mėginukų arba testerių.
Įdomu būtų atlikti analogišką apklausą Lietuvoje. Ar galima spėti, kad rezultatai nustebins, arba bent jau nurodys ar tinkama linkme formuojamos kvepalų ir kvėpinimosi tradicijos.